به‌نظر شما تا چه اندازه آشنایی با انواع چرم در خرید محصولات چرمی تاثیرگذار است؟ تا به حال اسم Crazy Horse Leather به گوشتان رسیده است؟ شناخت انواع چرم به شما کمک می‌کند تا روش نگه‌داری اصولی از کالای چرمی خود را داشته باشید. همانطور که می‌دانیم صنعت چرم یکی از تجارت‌های پرسود دنیا محسوب می‌شود. ایرانیان با پیشینه‌ی سه هزار ساله، اولین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان چرم در جهان هستند. بنابراین می‌توان این ادعا را داشت که امروز، صنعت چرم‌سازی یکی از محبوب‌ترین و بااصالت‌ترین صنایع در کشور ایران است. در مطالب پیشین کمد سارک شما با انواع چرم گیاهی در صنعت مد و فشن آشنا شده‌اید. Crazy Horse Leather به دلیل زیبایی، سختی و دوام بالا محبوبیت زیادی پیدا کرده است. یکی از باکیفیت‌ترین و گران‌ترین چرم طبیعی موجود در بازار است. در این مطلب شما با این چرم بیشتر آشنا می‌شوید. پس همراه همیشگی کمد سارک باشید.

کالکشن ببر و سال نو چینی

آشنایی با انوع چرم؛ Crazy Horse Leather
آشنایی با انوع چرم؛ Crazy Horse Leather

سیر روند محتوا در این مطلب بدین صورت است که، ابتدا به تفاوت Crazy Horse Leather با چرم طبیعی معمولی می‌پردازیم. این چرم از پوست چه چیزی تشکیل شده است؟ درجات مختلف یک چرم و تفاوت‌های آن را به شما معرفی می‌کنیم. پس از آن نحوه‌ی عمل‌آوری Crazy Horse Leather را بررسی خواهیم کرد. چرا خاصیت جذب چربی آن دست نخورده باقی می‌ماند؟ کیفیت و هزینه با ظاهر و دوام آن در محصولات چرمی به چه صورت خواهد بود؟ این چرم یکی از با کیفیت‌ترین چرم‌های طبیعی است؛ پس مهم‌ترین نکته، روش نگه‌داری آن است. راهکارهایی در جهت نحوه‌ی نگه‌داری محصولات Crazy Horse Leather به شما یاد می‌دهیم. از بین‌بردن لکه‌ها در این چرم طبیعی به چه صورت انجام شود تا آسیب کمتری ببیند؟ در نهایت تنوع محصولات چرمی که با این چرم ساخته می‌شوند را بررسی می‌کنیم.
تفاوت Crazy Horse Leather با چرم طبیعی معمولی
مهم‌ترین تفاوت Crazy Horse Leather با چرم طبیعی معمولی، دانه‌ای بودن آن است. این مدل یک چرم تمام دانه‌ای است که به جهت تقویت الیاف آن، صاف و واکس شده است. برخلاف تصور بسیاری از مردم، این نوع چرم از پوست اسب ساخته نمی‌شود؛ بلکه پوست گاو ماده‌ی اصلی آن است و تنها چیزی که از پوست پاک می‌شود موی آن است؛ پس همه چیز دست نخورده باقی می‌ماند. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد این چرم را ترجیح می‌دهند این است که، با گذشت زمان بهتر می‌شود؛ برخلاف سایر چرم‌های طبیعی معمولی که به مرور زمان فرسوده می‌شوند، این مدل چرم، ظاهر پتینه‌ای گرفته و زیباتر می‌شود. محصولات ساخته‌شده از چرم معمولی چند سال دوام می‌آورند، اما محصولات Crazy Horse Leather تا 30 سال به شما خدمت خواهند کرد.

درجات مختلف چرم طبیعی

یک بخش مهم آشنایی با انواع چرم، درجات مختلف چرم است. وقتی پوست حیوانی به دباغ‌خانه می‌رسد، معمولاً برای اهداف آینده‌اش بیش از حد ضخیم است. برای به حداکثر رساندن قابلیت استفاده، پوست به صورت مقطعی به دو بخش نازک‌تر، توسط ماشین اسپلیتر(Splitter) تقسیم می‌شود. پس از اتمام فرآیند، لایه‌ی بالایی (خارجی) به عنوان چرم تمام دانه شناخته می‌شود. لایه‌ی دیگر (پایین) چرم خرد شده در نظر گرفته می‌شود. دوام چرم Crazy Horse از ترکیب تکنیک‌های پردازش ناشی می‌شود. چرم اصل دارای چهار دانه‌ی اصلی است که در اینجا یک راهنمای سریع برای درک تفاوت میان آن‌ها قرار دادیم.

دیاگرام لایه‌های مختلف پوست با درجات مختلف
دیاگرام لایه‌های مختلف پوست با درجات مختلف

10 موزه‌ مد و فشن در دنیا

تفاوت چرم تمام دانه با تاپ‌گرین

بالاترین کیفیت چرم در جهان، تمام دانه است و به دلیل ظاهر مجلل و سخت بودن بسیار باارزش است. چرم Crazy Horse با استفاده از باکیفیت‌ترین چرم تمام دانه، ساخته شده است. این چرم با روکشی از موم طبیعی برای تشکیل چرم مقاوم در برابر آب‌و‌هوا، ساخته شده است. چرم در نهایت صاف‌ و صیقل داده شده تا درخشش نرمی داشته باشد. این فرآیند خاص به هر کیف یک ظاهر چشمگیر می‌بخشد. اما چرم تاپ‌گرین رایج‌ترین و از نظر کیفیت رتبه دوم را دارد.

تفاوت چرم تمام دانه با تاپ گرین
تفاوت چرم تمام دانه با تاپ گرین

چرم اصل:

چرم اصل کیفیت پایین‌تری از چرم است. این چرم با استفاده از چرم باقیمانده‌ی پس از تولید محصولات با کیفیت‌تر، ایجاد می‌شود و ارزان‌تر است. پس به اندازه‌ی چرم‌های باکیفیت، بادوام یا جذاب نیست.

نمونه چرم اصل
نمونه چرم اصل

چرم اصلاح شده:

پایین‌ترین کیفیت چرم است. تولید آن بسیار ارزان و با استاندارد چرم‌های با کیفیت بالاتر مطابقت ندارد. چرم‌دوزان، باقی‌مانده‌ی چرم‌های کم‌کیفیت را می‌گیرند، هرگونه نقص آن را سمباده می‌زنند. در مرحله‌ی بعد به آن رنگدانه اضافه کرده و یک دانه‌ی مصنوعی روی آن نقش می‌بندند. اگر دغدغه‌ی شما صرفه‌ جویی در هزینه باشد، محصولاتی که از چرم دانه‌ی اصلاح شده ایجاد می‌شوند، عالی هستند. اما ظاهر یا ماندگاری آن‌ها، مانند چرم‌های با دانه‌ی بالا نیست.

نمونه چرم اصل اصلاح شده
نمونه چرم اصل اصلاح شده

چرم دانه‌دار کامل به دو دلیل کلیدی، برتر در نظر گرفته می‌شود. دلیل اول، سختی و دوام بالای پوست است؛
دارای الیاف محکم بافتنی برای محافظت در برابر سایش، و وجود منافذ ریز که به پوست اجازه‌ی تنفس می‌دهند. به همین دلیل است که بر روی محصولات چرمی دانه‌دار کامل، به مرور زمان پتینه ایجاد می‌شود. دلیل دوم آن جذابیت بصری است. هر تکه چرم دانه‌دار کامل، از نظر ظاهری طبیعی ولی با خصوصیات متمایز است؛ در حالی که چرم خرد شده نرم و مخملی است.

ژاپنیسم در فشن

نمونه چرم اصل دانه‌دارکامل
نمونه چرم اصل دانه‌دارکامل

نحوه‌ی عمل‌آوری Crazy Horse Leather

چرم دانه‌دار کامل از بالاترین لایه‌ی پوست ساخته می‌شود، بدون اینکه هیچ قسمتی از دانه‌های طبیعی آن از بین برود؛ فقط موهای سطحی آن برداشته می‌شود و پس از آن پوست بلافاصله برای برنزه شدن آماده می‌شود. خصوصیات اصلی پوست، از جمله ضخامت کامل و خاصیت جذب چربی آن دست نخورده باقی می‌ماند. این پوست گاو غنی از غلات کامل، با موم طبیعی پردازش می‌شود، سپس تا حد کمال صاف می‌شود. چرم مقاوم در برابر آب ایجاد می‌کند که بادوام، زیبا و در لمس، کره‌ای و نرم است. با این حال، وقتی صحبت از چرم دانه‌ای به میان می‌آید، بالاترین لایه‌ی پوست به منظور نازک‌تر کردن آن، سمباده یا تراشیده می‌شود. در حالی که این عمل، معمولاً کار با پوست را آسان‌تر می‌کند. چرم Crazy Horse توسط صنعتگران ماهر و تنها با استفاده از مرغوب‌ترین چرم 100% طبیعی تولید می‌شود.

نمونه چرم پردازش شده Crazy Horse Leather
نمونه چرم پردازش شده Crazy Horse Leather

کیفیت و هزینه چرم Crazy Horse

Crazy Horse Leather از لحاظ کیفیت و هزینه، گران‌ترین نوع چرم است. از آنجایی که کار با آن بسیار دشوار است، تجهیزات خاصی برای پردازش پوست و ساختن آن مورد نیاز می‌باشد. چرم درجه یک به ازای هر فوت‌ مربع، فقط حدود 2 تا 5 دلار قیمت دارد؛ اما Crazy Horse Leather در هر فوت مربع به 15 دلار می‌رسد.

با چند کتاب مد و فشن آشنا شوید ( بخش اول )
ادامه مطلب

ظاهر و دوام

ظاهر این چرم بسیار منحصر به فرد است. از آنجایی که دست نخورده باقی مانده است، با نشانه‌ها و نقص‌های طبیعی خود داستانی زیبا را روایت می‌کند. از سری چرم‌های قوی و بادوام است، زیرا دانه‌های طبیعی آن پاک نمی‌شود. همچنین بسیار قابل تنفس است، بدین معنا که در اثر تماس طولانی مدت، دست شما عرق نمی‌کند. اما از آنجایی که این چرم خاصیت جذب روغن خود را حفظ کرده، به راحتی لکه می‌شود. بنابراین می‌بایست محصولات را با نگه‌دارنده‌ی چرم محافظت کرد. یکی از مهم‌ترین بخش شناخت و آشنایی با انواع چرم این است که عملکرد چرم را در موقعیت‌های مختلف بسنجید.

کالای چرمی با Crazy Horse Leather
کالای چرمی با Crazy Horse Leather

نحوه‌ی نگه‌داری محصولات Crazy Horse Leather

در نحوه‌ی نگه‌داری محصولات Crazy Horse Leatherباید به دما و انواع پاک‌کننده‌ها در از بین بردن لکه‌ها توجه کافی داشت. چراکه یکی از معایب اصلی این چرم، زود لکه شدن آن است. به همین دلیل است که باید فوراً آنها را تمیز کنید. برخی از افراد ممکن است از پاک‌کننده‌های چرم و صابون‌های مخصوص حمایت کنند؛ اما این محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند که بر بافت، رنگ و استحکام چرم بسیار تأثیر می‌گذارند. به جای آن از محلول آب گرم و مایع ظرفشویی ملایم استفاده کنید. به سادگی یک تکه پارچه‌ی میکروفیبر نرم را در آب گرم فرو کنید و به آرامی روی لکه بمالید. این کار محصول چرمی شما را از شر هرگونه لکه‌ی روغن و کثیفی خلاص می‌کند. همچنین فراموش نکنید که محصول را حداقل هر سه ماه یکبار با آب و صابون تمیز کنید.

چرم تولید شده از گیاهان دری جدید به سوی صنعت مد و فشن

نحوه‌ی پاک کردن لکه از روی کیف چرمی
نحوه‌ی پاک کردن لکه از روی کیف چرمی

قبل از نگهداری، مطمئن شوید که آن را کاملاً خشک کرده‌‌اید؛ بنابراین پس از تمیز کردن اجازه دهید در دمای اتاق خشک شود، نه در نور مستقیم خورشید. از گرمای بخاری یا سشوار برای تسریع این عمل به هیچ وجه استفاده نکنید؛ چراکه می‌توانند چرم را تار یا محو کنند. پس از خشک‌ شدن محصول، یک لایه‌ی نازک از نرم‌کننده چرمی را بر روی سطح آن بکشید تا انعطاف‌پذیر و ضدآب بماند. محصولات چرمی Crazy Horse را در مکانی خشک، خنک و دارای تهویه‌ی مناسب نگهداری کنید. نکته مهم این است که قبل از انجام این کار مطمئن شوید که محصولات کاملاً خشک شده‌اند؛ این‌کار به جلوگیری از کپک‌زدن و تغییر رنگ آنان کمک خواهد کرد.

استفاده از نرم کننده چرمی کیف
استفاده از نرم کننده چرمی کیف

آیا Crazy Horse Leather کوچک می‌شود؟

پاسخ شما بله است؛ اگر محصول چرمی تمام دانه‌ی خود را بدون قید و شرط رها کنید، چروک می‌شود. این اتفاق بدین دلیل است که چرم ارگانیک است. هنگامی که از آب برای تمیز کردن آن استفاده می‌کنید، روغن‌های اصلی جابه‌جا می‌شود و الیاف پوست در معرض جو قرار می‌گیرد. این عاملی است که باعث کوچک شدن آن می‌شود. بهترین راهکار شما این است که با نرم‌کننده‌ی چرمی، زمانی که هنوز خیس است از چروک شدن آن جلوگیری کنید. نرم‌کننده به منافذ نفوذ کرده و روغن‌های طبیعی را که در حین تمیز کردن از بین رفته‌اند جایگزین می‌کند. پس محصول چرمی را نرم، انعطاف‌پذیر و در شکل مناسب خود نگه می‌دارد.

استفاده از روغن‌های چرمی در انعطاف‌پذیری کیف
استفاده از روغن‌های چرمی در انعطاف‌پذیری کیف

Quilted Shoes؛ ترند پرطرفدار کفش لایه‌دوزی‌

محصولات چرمی Crazy Horse

محصولات چرمی Crazy Horse معمولا در چند آیتم مشخص خلاصه می‌شوند. شناخت انواع چرم به شما کمک می‌کند کاربرد آن را در طراحی بهتر درک کنید. کوله‌پشتی، کیف پول، بوت از رایج‌ترین محصولات این چرم است. انتخاب کوله‌پشتی چرمی Crazy Horse یکی از بهترین تصمیمات شماست؛ چراکه قرار است در سخت‌ترین مسیرهای پیاده‌روی شما را همراهی کند. برای این کیف چرمی، قوی‌ترین و انعطاف‌پذیرترین چرم موجود در نظر گرفته شده است. ظاهر روستیک این کوله‌پشتی با هر ساییدگی، طیف رنگ‌های موجود در الیاف چرم را افزایش می‌دهد. پس زیبایی منحصر به فرد کیف شما را افزایش می‌دهد. در انتخاب بوت‌های Crazy Horse بسیار دقت کنید. این بوت‌های مردانه و یا زنانه در زیبایی و ظاهر خود بی‌رقیب هستند؛ اما در شرایط بارندگی، لکه‌ی آب و آثار آن باقی خواهد ماند. بهترین راهکار برای حل این مشکل، استفاده از اسپری‌های ضد آب است. دیگر می‌توانید با خیال راحت آنها را بپوشید.

جمع بندی

شناخت انواع چرم به شما کمک می‌کند تا روش نگه‌داری اصولی از کالای چرمی خود را داشته باشید. صنعت چرم‌سازی در دنیای امروز یکی از محبوب‌ترین و بااصالت‌ترین صنایع در کشور ایران است.Crazy Horse Leather بدلیل ظاهر منحصر به فرد خود این‌روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ چراکه یکی از باکیفیت‌ترین و گران‌ترین چرم موجود در بازار است. اگر می‌خواهید از Crazy Horse Leather درتولیدات چرمی خود استفاده کنید، بهتر است انواع کوله‌پشتی را انتخاب کنید. چراکه بدلیل نوع چرم دانه‌ای، امکان برش و طراحی راحت‌تری را برای شما فراهم می‌کند.


منابع:

www.deephollowranch.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *